Eerste dagen in awkward Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Isisando - WaarBenJij.nu Eerste dagen in awkward Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Isisando - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in awkward Auckland

Door: Iris

25 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier is ie dan, ons eerste berichtje vanuit Nieuw Zeeland. We zijn alweer een beetje bijgekomen van onze 30 uur durende reis. Onze eerste verblijfplaats in Auckland is een (van de buitenkant onwijs lelijk) studentencomplex waar we onze eigen kamer hebben. Vanuit hier hebben we de stad verkent. Een vrij klein centrum met een mix van oude en nieuwe gebouwen.

Op avontuur gaan, gaat bij ons nooit zonder grappige situaties. De eerste was voor onze portemonnee minder grappig. Een normale supermarkt bleek nog niet zo eenvoudig te vinden en we waren er al achter dat de boodschappen ons toch iets meer zouden gaan kosten. Tijdens het rondje door de stad werden we dood gegooid met Chinese winkeltjes waar alles absurd duur was. Uiteindelijk toch een winkel gevonden en daar hebben we ons getrakteerd op een lekker avondmaal: Noodles (het enige betaalbare). Vandaag kwamen we toch ineens een grote supermarkt tegen en wat bleek...... De prijzen vielen reuze mee! Onze portemonnee was weer blij:D.

Ook in onze hotelkamer wisten we weer een avontuur te beleven. Na genoten te hebben van de sanitaire voorzieningen wilden wij onze kamer weer in, maar wat een pech de sleutel was weg! Wat bleek nu, er zat een bijzonder slot op de deur (die wij Nederlanders niet kende) dit slot kon je vanbinnen op slot doen en dan de deur achter je dicht trekken, en wij hadden natuurlijk niet de sleutel meegenomen. Tja, wat doe je dan?.... Sander met mijn vest en een handdoekje naar beneden om om hulp te vragen. 'Sir, can you help us, our door is locked.' Yes of course was het antwoord, maar de beste man had nog niet naar Sanders outfit gekeken en toen hij achter de balie vandaan kwam zag hij de bijzondere outfit. ' ooh sexy!!!' (met een licht Chinees accent) was zijn uitspraak. Onze redder in nood.

Nou dat waren wel weer onze avonturen. Morgen op weg naar het Noorden waar wij onze eerste woof plek hebben.

• 26 Oktober 2016 - 10:32

Milou :

Jaaaa wat leuk om iets te lezen!! Die Sander is toch ook onweerstaanbaar natuurlijk.. Haha, geniet van alle komende avonturen met elkaar!

• 26 Oktober 2016 - 11:37

Chantal:

Haha Sander, met dat handdoekje naar beneden. Te grappig ;).

• 26 Oktober 2016 - 12:15

Kimker:

Hahah super top! Klinkt als een lekker begin. Ik wacht jullievolgende verhaal weer af! Liefss

• 26 Oktober 2016 - 18:48

Marlieke:

Hahaha erg typisch dit! mooie reactie van die man :')
    Geniet ervan samen!

• 26 Oktober 2016 - 21:23

Mam:

Leuk, jullie eerste kennismaking met Nieuw Zeeland!
    geniet ervan.
    Ik kijk uit naar meer verhalen...
    Veel liefs xx

• 27 Oktober 2016 - 06:58

Neet:

Goed om te lezen dat jullie een beetje aan het bijkomen zijn na de reis.
    Volgende keer even beter opletten als je je kamer verlaat :-P

Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen..

• 27 Oktober 2016 - 17:40

Paps En Mams:

Wat leuk om jullie op deze manier te volgen. Zijn heel benieuwd naar jullie volgende avonturen..
    Liefs van ons!