Lekker gassen op 90 mile beach - Reisverslag uit Te Kao, Nieuw Zeeland van Isisando - WaarBenJij.nu Lekker gassen op 90 mile beach - Reisverslag uit Te Kao, Nieuw Zeeland van Isisando - WaarBenJij.nu

Lekker gassen op 90 mile beach

Door: Iris

12 November 2016 | Nieuw Zeeland, Te Kao

De volgende ochtend gingen we opweg terug naar het zuiden. Ondertussen nog een stop gemaakt bij 90 mile beach, waar we tegen ieders advies met de auto even een rondje hebben gereden. Het plan was eerst om een weer een DOC camping te nemen bij Kaitaia, maar John wilde de volgende dag graag met dolfijnen zwemmen in Paihia. Dus besloten we om helemaal verder te rijden. Qua kilometers niet zo ver, maar je rijdt er toch altijd langer over. In Paihia vonden we een mooie camping waar we, na onderhandelingen van John niet voor 18 dollar maar voor 15 dollar pp konden blijven slapen. Een erg luxe camping dicht bij het stadje. Zondags ging John al vroeg op pad om met zijn dolfijnen te zwemmen. Wij hadden hier niet zoveel behoefte aan en Sander had een mooie wandeltocht gevonden naar een uitkijkpunt boven Paihia. Toen we weer beneden kwamen hadden we nog zo’n 2.5 uur over voordat John van zijn boot kwam dus besloten we om lekker een boekje te gaan lezen in het zonnetje. In het cafeetje naast ons was een leuk bandje aan het spelen, maar na 5 keer hetzelfde deuntje waren wij ze wel zat, wat bleek; ze waren een soort videoclip aan het opnemen. Nadat John terug was van zijn erg leuke maar vermoeiende trip (de helft van de boot lag te slapen op de terugweg) gingen we op pad om naar onze volgende camping te gaan nog zo’n 2 uur rijden. Tegen etenstijd kwamen we langs Oponoi een super mooi dorpje aan een baai met aan de overkant weer zandduinen. En een fish & chips winkel. Dit moesten we van John toch echt proberen, een erg goed besluit. Terug in de auto kwamen we erachter dat we pas halverwege waren, dat was even een tegenvaller. Toch met goede moed de tocht voorgezet een erg mooie weg dwars door het waipoua forest. Bij de DOC camping aangekomen bleek deze gesloten te zijn voor verbeteringen. Dit was wel even een grote tegenslag want het begon al donker te worden. Gelukkig had John internet op zijn mobiel en bereik en kon hij zien dat er een dorp verderop in Dargaville een hostel zou zijn. Bij het hostel aangekomen bleek de beste man geen plek meer te hebben. Hij wist wel te vertellen dat er nog een camping in de buurt zat. Dus hier maar naartoe gegaan. Bij de camping aangekomen was alles donker, maar niet getreurd na een paar minuten kwam de eigenaresse naar buiten om ons te helpen. Helaas hier geen korting maar wel een plekje voor onze tent.